Exercitiile fizice ajuta memoria

In general, cred ca este un lucru bun ca putem uita lucrurile. Vreti sa va amintiti cu adevarat toate temele si sarcinile de la scoala de grad cu aceeasi claritate ca si in cazul evenimentelor de astazi? Eu cu siguranta n-as fi!

De aceea ar trebui sa va urmariti antrenamentele. In acest fel, nu va trebui sa pierdeti spatiul de memorie pentru a va reaminti ceea ce faceti in prezent sau daca ati rupt o inregistrare personala. Dar cand vine vorba de stimularea memoriei cu exercitii fizice, amintirile pe care majoritatea dintre noi le mentionam sunt cele foarte importante. Acestea includ amintiri cu familia, prietenii si cunostintele noastre generale despre cum sa traim viata noastra de zi cu zi. Cu toate acestea, bolile ca Alzheimer ameninta timpuriu. In prezent, exista aproximativ 5,8 milioane de americani care traiesc cu boala Alzheimer. Acest numar este estimat sa creasca pana la aproximativ 14 milioane pana in 2050. Dar nu trebuie sa acceptati ca memoria dvs. va scadea. In schimb, va puteti proteja sanatatea si memoria cu exercitii fizice.

Dezvoltati volumul creierului cu exercitii regulate – exercitiul si memoria

In timp ce imbatranim, creierul nostru are tendinta de a se micsora, pierzand nu numai volumul general, ci si afectand unele functionalitati. O zona critica care poate fi afectata este hipocampul. Este zona creierului in care amintirile pe termen lung sunt stocate si accesate. Deoarece aceasta zona a creierului scade in dimensiune, amintirile noastre devin mai greu de pastrat. De asemenea, devine dificila pastrarea unor amintiri noi. Dar cu exercitii fizice, acest viitor sumbru, pierderea memoriei nu trebuie sa se intample.

Un studiu deosebit de interesant a facut o legatura intre exercitiu si o crestere a volumului creierului, in special cu hipocampul. In cadrul studiului, participantii la grupul de exercitii obisnuite au avut o crestere a volumului de masa creier de 2% in hipocampul lor. Aceasta inseamna ca efectele pierderii volumului cerebral legate de varsta au fost inversate pentru o pierdere de pana la 1-2 ani. Aceasta inseamna ca, daca stabiliti modele regulate de exercitii fizice, va puteti proteja de anii de pierdere a volumului creierului si va puteti mentine hipocampul sanatos. De fapt, chiar puteti inversa o parte din pierderea volumului creierului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *