Reducerea efectelor celor 8 ore de stat pe scaun

Sederea prelungita poate avea efecte negative asupra sanatatii coloanei vertebrale. Poate stresa si muschii din spate, umeri si gat. Poate duce la dureri de spate si alte tipuri de disconfort. Si daca lucrati, acest lucru poate avea, de asemenea, un impact asupra productivitatii muncii. Vestea buna este ca exista lucruri pe care le poti face pentru a ajuta la diminuarea efectelor la nivelul coloanei vertebrale.

Cauta ajutor profesional

Daca aveti deja dureri de spate si alte probleme prelungite legate de sezut, atunci este posibil sa doriti sa solicitati sfatul unui fizioterapeut. El poate proiecta un plan de ingrijire care va ajuta la diminuarea diferitelor simptome pe care le intampinati. Aceasta poate include exercitii fizice, terapie manuala, masaj, acupunctura si educatie despre postura. In multe clinici de fizioterapie, acestea va pot sfatui si asupra unor modificari pe care le puteti observa atat acasa, cat si la locul de munca. Va pot evalua postura si pot face recomandari adecvate cu privire la modul in care il puteti corecta.

Respectati pozitia de sedere corecta

In cazul in care nu ati observat, in primele ore ale zilei de munca puteti sta cu postura potrivita. Cu toate acestea, pe masura ce numeri orele, incepi sa slabesti. Aceasta intinde ligamentele coloanei vertebrale dincolo de limitele lor. Acest lucru poate duce la incordarea discurilor coloanei vertebrale, ducand la dureri de spate. Acesta este motivul pentru care este important sa fii foarte constient de pozitia ta de sedere. Incercati sa mentineti pozitia anatomica corecta a coloanei vertebrale in orice moment. Daca observati ca incepe sa alunece in jos de pe scaun, atunci corectati imediat. Asezati-va drept si va veti asuma din nou in pozitia corecta.

Obtineti un scaun ergonomic

Observarea posturii adecvate ori de cate ori ati fost asezat poate ajuta la reducerea efectelor nefaste ale sedintei prelungite la nivelul coloanei vertebrale. Cu toate acestea, vor exista intotdeauna cazuri in care va veti simti ca si cum nu mai putet. Greutatea corpului pune stres pe diferiti muschi ai spatelui si ai gatului. Mai devreme sau mai tarziu, va veti regasi din nou intr-o pozitie incorecta, motiv pentru care aveti nevoie de un scaun ergonomic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *